Do filtrowania oleju silnikowego wykorzystuje się
standardowo bibuły filtracyjne na bazie włókien celulozowych
impregnowanych specjalnymi żywicami fenolowymi lub epoksydowymi,
zabezpieczającymi przed wpływem wysokiej temperatury oraz agresywnych
związków chemicznych znajdujących się w oleju i powstających wskutek
jego degradacji. W nowoczesnych materiałach filtracyjnych, szczególnie
tych przeznaczonych do filtrowania olejów syntetycznych stosuje się
domieszki włókien sztucznych lub nawet w pełni syntetyczne materiały
filtracyjne. Jest to spowodowane większym obciążeniem przegrody
filtracyjnej. Aby zwiększyć chłonność filtra stosuje się materiały
wielowarstwowe, o różnej strukturze i różnych właściwościach
filtracyjnych dla każdej warstwy. Komponując taki materiał uzyskuje się
efekt selektywnej separacji zanieczyszczeń na każdej warstwie, co w
efekcie znacznie zwiększa chłonność zanieczyszczeń przy zachowaniu
wymaganej skuteczności filtrowania oleju.
Powiększenie 60x |
Powiększenie 200x |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz