Audi
przedstawiło projekt nowego typu doładowania dla silników
wysokoprężnych. Wyróżnia się on zastosowaniem tradycyjnej turbosprężarki, a także elektrycznego kompresora wspomagającego jej
pracę. Główną
ideą, która przyświeca inżynierom Audi przy budowaniu tej konstrukcji,
jest zapewnienie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy możliwie jak
najniższych obrotach. Silnik korzysta z turbosprężarki napędzanej gazami
wylotowymi, a także elektrycznym kompresorem, który jest w stanie
rozpędzić wirnik turbiny do wysokich prędkości w znacznie krótszym
czasie, niż miało to miejsce dotychczas.
Pozwala to na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bazą do stworzenia takiego silnika jest stosowany przez koncern Volkswagena motor 3.0 bi-turbo TDI. Standardowo, generuje on 313 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Pozwala to na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bazą do stworzenia takiego silnika jest stosowany przez koncern Volkswagena motor 3.0 bi-turbo TDI. Standardowo, generuje on 313 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz