Szukaj na tym blogu

sobota, 12 stycznia 2013

Elektryczne bi-turbo od Audi

Audi przedstawiło projekt nowego typu doładowania dla silników wysokoprężnych. Wyróżnia się on zastosowaniem tradycyjnej turbosprężarki, a także elektrycznego kompresora wspomagającego jej pracę. Główną ideą, która przyświeca inżynierom Audi przy budowaniu tej konstrukcji, jest zapewnienie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy możliwie jak najniższych obrotach. Silnik korzysta z turbosprężarki napędzanej gazami wylotowymi, a także elektrycznym kompresorem, który jest w stanie rozpędzić wirnik turbiny do wysokich prędkości w znacznie krótszym czasie, niż miało to miejsce dotychczas.



Pozwala to na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bazą do stworzenia takiego silnika jest stosowany przez koncern Volkswagena motor 3.0 bi-turbo TDI. Standardowo, generuje on 313 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz