Gdzie znajduje się sprężyna zawieszenia?
W zależności od typu konstrukcji zawieszenia samochodu sprężyna może być osobnym elementem znajdującym się pomiędzy dolnym wahaczem, a elementem nośnym nadwozia, na przykład podłużnicą. Może też być zintegrowana z amortyzatorem. Taka kolumna resorująca zwana jest wtedy kolumną MacPhersona.
Na czym polega wymiana sprężyny zawieszenia przedniego?
Niezależnie od rodzaju zawieszenia wymiana sprężyny wymaga podniesienia samochodu i zdemontowania koła. Następnie należy rozpiąć zawieszenie albo poprzez odkręcenie sworznia wahacza, albo poprzez odkręcenie dolnego mocowania kolumny MacPhersona do zwrotnicy. W tym drugim przypadku cała kolumna jest następnie zabierana na stół warsztatowy, gdzie następuje ściśnięcie sprężyny ściągaczem w celu jej swobodnego wymontowania. Na amortyzator nakładana jest następnie nowa sprężyna i w zależności od stanu zużycia nowa górna poduszka amortyzatora oraz jej łożysko umożliwiające skręcanie przednich kół. Dobrze jest także zamontować nową osłonę tłoczyska amortyzatora i jego odbój.
O czym należy pamiętać?
Ponieważ sprężyny zawieszenia w trakcie eksploatacji samochodu stopniowo tracą swoje właściwości, szczególnie w starszych samochodach zaleca się ich wymianę parami na jednej osi pojazdu. Pozwala to zapobiegać efektowi przechylenia nadwozia na jedną stronę. Jeśli wymiana sprężyny musiała nastąpić wskutek mechanicznego uszkodzenia zawieszenia, na przykład gwałtownego najechania na nierówność drogi i pęknięcia sprężyny, dobrze jest sprawdzić na koniec geometrię zawieszenia, aby upewnić się, że parametry nastaw nie uległy zmianie i że samochód będzie dobrze się prowadził.
W zależności od typu konstrukcji zawieszenia samochodu sprężyna może być osobnym elementem znajdującym się pomiędzy dolnym wahaczem, a elementem nośnym nadwozia, na przykład podłużnicą. Może też być zintegrowana z amortyzatorem. Taka kolumna resorująca zwana jest wtedy kolumną MacPhersona.
Na czym polega wymiana sprężyny zawieszenia przedniego?
Niezależnie od rodzaju zawieszenia wymiana sprężyny wymaga podniesienia samochodu i zdemontowania koła. Następnie należy rozpiąć zawieszenie albo poprzez odkręcenie sworznia wahacza, albo poprzez odkręcenie dolnego mocowania kolumny MacPhersona do zwrotnicy. W tym drugim przypadku cała kolumna jest następnie zabierana na stół warsztatowy, gdzie następuje ściśnięcie sprężyny ściągaczem w celu jej swobodnego wymontowania. Na amortyzator nakładana jest następnie nowa sprężyna i w zależności od stanu zużycia nowa górna poduszka amortyzatora oraz jej łożysko umożliwiające skręcanie przednich kół. Dobrze jest także zamontować nową osłonę tłoczyska amortyzatora i jego odbój.
O czym należy pamiętać?
Ponieważ sprężyny zawieszenia w trakcie eksploatacji samochodu stopniowo tracą swoje właściwości, szczególnie w starszych samochodach zaleca się ich wymianę parami na jednej osi pojazdu. Pozwala to zapobiegać efektowi przechylenia nadwozia na jedną stronę. Jeśli wymiana sprężyny musiała nastąpić wskutek mechanicznego uszkodzenia zawieszenia, na przykład gwałtownego najechania na nierówność drogi i pęknięcia sprężyny, dobrze jest sprawdzić na koniec geometrię zawieszenia, aby upewnić się, że parametry nastaw nie uległy zmianie i że samochód będzie dobrze się prowadził.
www.luma.com.pl to naprawdę sprawdzona hurtownia części samochodowych! Mają naprawdę szeroki wybór. Szczerze polecam!
OdpowiedzUsuń